Тема. Новорічна казка «Порятунок Кришталевої принцеси»
Клас: 7-й
Розділ програми: ціннісне ставлення до людей.
Форма проведення: вистава.
Мета: формування ціннісного ставлення до людей.
Завдання:
План підготовки виховної діяльності
І.Виготовлення декорацій.
Діти виготовляють реквізит: паперових коней
ІІ. Вибір учнями ролей.
ІІІ. Інсценізація казки.
1.Учні виконують ролі, які вони собі вибрали.
Дійові особи:
2. Звучать позивні фанфари.
3. Учениця виконує «Пісню про Новий рік».
4.Ведуча під мелодію читає:
Рік Новий! Чудове свято!
Рік Новий! Чудес багато.
Казка зовсім поруч ходить,
Казка коло з нами водить.
Сніг яскравий на ялинці,
Під ялинкою – гостинці,
А у мене на вустах
Казка, зовсім не проста.
Отже, слухайте тихенько
Та всідайтеся гарненько.В Королівстві Сніговому
За узгір’ям Хмар і Грому
Царювали:
Цар Снігів,
Сніговая Королева,
І принцеса Кришталева.
Та прийшла біда в країну,
Вкрали… юну… королівну.
Вкрали юну королівну.
Ах! Принцесу кришталеву!
Ах! Майбутню королеву!Королівський посланець
Мчить на конях навпростець!
5. Звучить мелодія «Позивні».
6. На паперовому коні вибігає хлопчик у костюмі королівського посланця.
«Увага! Увага! Увага!
У мене важлива бомага!
Зимового лісу Володар
Принцесу хоче забрати.
Отримає той нагороду,
Хто зможе її врятувати.
7. Звучить мелодія зимової завірюхи.
8. Виходить дівчинка у костюмі Снігової королеви і читає:
Я – Снігова королева казкова,
Я королівське даю своє слово.
Хто мою доньку найшвидше врятує,
Про нагороду найпершим почує.
9. Виходить хлопчик у костюмі Короля Снігу і проголошує:
У Королівстві моєму Сніги,
Тут ані сліду людської ноги.
Тут тільки звірі й зимові птахи,
З льоду в моїм королівстві шляхи.
Стане її нареченим один,
Той, хто поверне принцесу сюди.
10. З’являється учень у костюмі Принца Країни Льоду і говорить:
Я Принц країни льоду
Люблю сніги й свободу.
Принцесу я врятую,
Бо маю гарну збрую.
11. Далі приходить учень у костюмі Принца Морозної Країни:
Я принц Морозної Країни,
Домчу до лісу за годину.
Я найсильніший в цім краю,
Врятую доньку я твою.
12. Зявляється Снігова королева.
А хто це там у стороні
Мовчить собі немов у сні?
13. Чути голос Принца Країни Снігопаду:
Я Принц Країни Снігопаду,
Прийшов до вас я на пораду.
Мені потрібні кінь і зброя,
Готуюсь до важкого бою.
14. До нього звертається Принц Країни Льоду:
Ха-ха! Слабак, та ще й нездара.
Хіба тобі Принцеса Пара?
15.Принц Країни Снігопаду відповідає:
Хай час покаже й наша сила,
Хто з нас відважний та умілий.
16. На паперовому конику прибігає Королівський посланець на коні:
Три принци рушили в дорогу,
Лягли три стежки від порогу.
17. Під мелодію три принци удавано скачуть на конях і зникають за кулісами.
18. На сцені – дівчинка у ролі Сніжинки. Вона сумно промовляє:
Я – сніжинка маленька, врятуйте, сюди,
Мене захистіть від такої біди.
Я крильце зламала, допоможіть,
Мене обережно перев’яжіть!
19. Лише Принц Країни Снігопаду допомагає їй.
20.Сніжинка:
А я чарівна. За твою доброту
Дарую я силу тобі золоту!
21.Зимова казка:
Я казка зимова, спішила на свято,
Вхопила злодійка мене волохата
Мені півгодини лише подаруйте.
В тенета потрапила я. Порятуйте.
22.Лише Принц Країни Снігопаду допомагає їй.
23.Зимова казка:
Я силу подвійну дарую – радій,
Бо ти не покинув би друга в біді.
24.Сніговик:
Я – сніговик, поспішав в дитсадок
Друзів своїх я позвав до діток.
Та злий чарівник нас уже доганя.
А в мене немає меча і коня
Віддай мені зброю й коня вороного
Бо друзям потрібна моя допомога.
25. Лише Принц Країни Снігопаду допомагає їй.
26.Сніговик:
Ти будеш утричі сильнішим за всіх,
Прийти всім на поміч лиш ти тільки зміг.
27. На сцені з’являється Охоронець злого Володаря Зимового лісу.
28.Охоронець:
Володарю, їде хтось на коні,
То може зібрати вже військо мені?
29.Володар Зимового Лісу:
І скільки їх їде?
30. Охоронець:
Здається один.
31. Володар Зимового Лісу:
Ха-ха… Від одного чекаєш біди?
32. Принц Країни Льоду:
Ліс я укотре уже обійшов
Ось я тебе, поганцю, й знайшов!
33. Звучить мелодія «Битва» (19 с.)
(Уявно змагаються Принц Країни Льоду і Володар Зимового Лісу. Перемагає Володар).
34. Володар Зимового Лісу :
Я Володар Зимового Лісу,
Я майструю зимову завісу
Із морозу, гілок, бурульок,
Із колючих зимових голок.
Кришталева принцеса – моя,
І на ній одружусь лише я!
35. Кришталева принцеса:
Ти бридкий і старий і кудлатий,
Злий, холодний і бородатий.
Ти лякаєш маленький дітей,
Ти жорстокий й не любиш людей.
Я – принцеса кришталева.
Моя мама – королева.
Мій татусь – король снігів.
Я – зі сніжних берегів.
Де ви, подружки-сніжинки?
Де ви, ніжнії пушинки?
У думках танцюю з вами
І злітаю над снігами.
36. Звучить мелодія. Танок дівчат-сніжинок.
37. Сніжинки зникають, зявляється Охоронець:
Володарю, їде хтось на коні,
То може зібрати вже військо мені?
38. Володар Зимового Лісу:
І скільки їх їде?
39. Охоронець:
Здається один.
40. Володар Зимового Лісу:
Ха-ха… Від одного чекаєш біди?
41. Принц Морозної Країни:
Хочеш тебе розірву на шматки,
Зараз побачиш, який я швидкий!
42. Починається мелодія. Битва.
(Уявно б’ються Принц Морозної Країни і Володар Зимового Лісу. Перемагає Володар).
43. Охоронець:
Володарю, чую я кроки чиїсь
Він пішки й без зброї тому вже не бійсь!
44. Принц Країни Снігопаду:
А ну покажися мені, бородатий!
Бо чув я про тебе звичайно ж багато,
Та тільки не бачив, як битися вмієш,
Лиш знаю, що красти принцесу ти смієш.
45. Мелодія. Битва (25 с.)
(Уявно б’ються Принц Країни Снігопаду і Володар Зимового Лісу. Йому приходять на допомогу Принц, Сніжинки і Сніговик. Перемагає Принц Країни Снігопаду).
46. Кришталева принцеса:
О принце! Я вдячна тобі за рятунок!
Чека в королівстві тебе подарунок.
47.Принц Країни Снігопаду:
Найкращий дарунок –
Це твій поцілунок!
48.Королівський посланець на коні:
«Увага! Увага! Увага!
У мене важлива бомага!
Принцесу врятовано! Буде весілля!
Збирайтесь на свято усі у неділю!
49. Ведуча:
Ця казка коротка, та дуже щаслива!
Про юну принцесу і принцову силу.
Їм півкоролівства король відписав,
А я для вас казку оцю записав.Весілля велике гуло цілий рік!
Про це розповів Сніговий чоловік.
ІУ. На завершення усі діти виконують «Пісню про Новий рік».
Загальні висновки
Тема новорічної вистави формує у дітей потяг до краси та підвищує акторські та мистецькі здібності.
Форма проведення виховного заходу розвиває поетичне бачення, потяг до прекрасного.
Оксана Мардус